
Czy twoja marka potrzebuje strategii i dlaczego tak?
Jeśli zastanawiasz się, czy twoja marka potrzebuje strategii, to (prawie) na pewno odpowiedź brzmi: tak. Każda firma, a nawet marka osobista, która chce osiągnąć określone cele, powinna mieć opracowaną strategię komunikacji oraz działania.
Być może masz ją częściowo wymyśloną, ale nigdy nie pokusiłaś się o jej spisanie – to już dobry początek!
Po co mi strategia marki?
Najprościej mówiąc – my zwiększyć szanse powodzenia realizacji założonych celów. Spisana strategia pomaga skupić się na rzeczach istotnych, ukierunkować podejmowane działania na cel (co niekoniecznie musi być jednoznaczne ze sprzedażą!), określić priorytety, a także uniknąć zbędnych ruchów.
Przecież wiem, co chcę robić!
To świetnie! Tylko czy wiesz również, jak to osiągnąć? W jaki sposób przełożyć swoje założenia na działania? Co przyniesie oczekiwane skutki, a co można sobie odpuścić?
Większość marek, szczególnie zakładanych przez świadome osoby, które chcą budować wartościową firmę, a nie tylko dorobić się na re-sprzedaży produktów z zagranicznych aukcji, ma jakieś założenia: że produkty mają być wytworzone w Polsce, że chcą traktować swoich klientów jak przyjaciół, a nie petentów, że chcą pokazywać siebie jako twórcę lub wręcz przeciwnie… To są elementy strategii! Czy raczej jej zalążek.
Dlaczego to za mało?
Strategia marki obejmuje elementy ideowo-komunikacyjne – jak na przykład to, że chcesz być eko – ale również narzędziowe, czyli określa, jak dany element ma być realizowany. To jest część, której często markom brakuje i bez której działania internetowe są pozbawione spójności, a czasami nawet i sensu.
Dodatkowe aspekty to skonfrontowanie swoich założeń z potrzebami rynkowymi i aktualnymi trendami. To bardzo ważne, by podejmowane działania trafiały do odpowiedniej grupy i mówiły jej językiem.
Na strategię marki składa się wiele elementów, które tworzą spójną całość i są przemyślane względem siebie.
Co z tego, że piszesz świetnego bloga, jeśli nikt o nim nie wie?
Dlaczego ktoś miałby uwierzyć, że twoja marka oferuje najwyższą jakość produktów, jeśli nie można znaleźć potwierdzenia tego w tworzonym contencie?
Dopiero synergia przemyślanych działań przyniesie oczekiwane rezultaty – dlatego właśnie twoja marka potrzebuje strategii i mogę pomóc ci ją stworzyć.