
Kiedy opracować strategię marki?
Kiedy opracować strategię marki lub zgłosić się po pomoc przy jej przygotowaniu? Czy najlepiej to zrobić przy starcie marki? A może kiedy biznes zaczyna się rozkręcać? Albo właśnie kiedy idzie niezbyt dobrze i czujesz, że trzeba by coś zmienić?
Odpowiedź brzmi: TAK 😉
Każdy moment jest dobry.
Idealnie jest mieć opracowaną strategię marki w trakcie jej planowania. Jednak przy małych biznesach, lub w wypadku hobby, które samoistnie rozrasta się w firmę nie zawsze jest to możliwe. Kiedy zaplanowany model się nie sprawdza, warto opracować plan B. Na strategię komunikacji lub nową strategię marketingową można zdecydować się w dowolnym momencie.
Przeprowadzone już działania są cenną bazą doświadczeń i analiz. Im lepsza analityka była prowadzona – nawet nieskutecznych ruchów – tym więcej informacji daje to do przygotowania nowego planu. Dlatego zawsze warto dbać o podłączenie kodów śledzących, uruchomienie dodatkowych narzędzi, również jeśli to tylko hobbystyczny blog, czy próbna kampania prowadzone na bardzo niskim budżecie.
Na początku
Opracowując strategię marki od zera, punktem wyjścia są założenia oraz ogólna wiedza i doświadczenie – cele marki, lata praktyki przy innych projektach, wiedza wyniesiona z wcześniejszych działań, setek badań i raportów na dany temat.
Później
Przy przygotowaniu strategii na dalszym etapie lub rewizji założonych planów, punktem wyjścia jest skuteczność dotychczas prowadzonych działań (lub jej brak) i to te dane zestawia się z założeniami i teorią.
Dlatego też ważne jest, żeby – podejmując współpracę – nic nie zatajać. Liczy się każdy wynik najmniejszej promocji posta, każda udana i nieudana współpraca z influencerem, obecność na grupach i – #niedajborze – kupione lajki.
Czyli kiedy opracować strategię? Naprawdę każdy moment jest dobry! Chcesz wystartować z przytupem? Róbmy! A może na początku chcesz zrobić wszystko samodzielnie? Spróbuj!
- Zdecyduj się na strategię, kiedy czujesz, że twój plan jeszcze nie jest dopracowany, a chcesz wystartować jak najlepiej.
- Zapytaj o pomoc, kiedy dotychczasowe działania nie przynoszą spodziewanych efektów.
- Rozważ strategię marketingową, kiedy twój biznes idzie zaskakująco dobrze i chcesz postawić na rozwój.